T.C.

KOZAN BELEDİYE BAŞKANLIĞI

TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ

ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

Madde 1 - Bu yönetmelik, Adana Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü görev ve çalışma esaslarını belirler.

Kapsam

Madde 2 - Bu yönetmelik hükümleri, Adana Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünde uygulanır.

Tanımlar

Madde 3 - Bu yönetmelik uygulamasında;

  1. Belediye: Adana Büyükşehir Belediyesi Sınırları İçerisinde Kurulan Kozan Belediyesi’ni,
  2. Başkanlık: Kozan Belediye Başkanlığını,
  3. Meclis: Kozan Belediye Başkanlığı Meclisini,
  4. Encümen: Kozan Belediye Başkanlığı Encümenini,
  5. Başkan Yardımcısı: Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünün Bağlı Bulunduğu Başkan Yardımcısını,
  6. Müdür: Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürünü,
  7. Müdürlük: Temizlik İşleri Müdürlüğünü,
  8. Birim: Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü Birimlerini,
  9. Birim Sorumlusu: Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü Birim Sorumlularını,
  10. Personel: Kozan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğüne Bağlı Çalışanları
  11. Harcama Yetkilisi: Birim Müdürünü,
  12. Harcama Talimatı: Hizmetin gerekçesi ile yapılacak işin konusu, tutarı, süresi, kullanılabilir ödeneği, gerçekleştirme yöntemi ve hizmeti gerçekleştirecek görevlinin yazılı olduğu belgeyi,
  13. Gerçekleştirme Görevlisi: Harcama talimatı üzerine; işin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevini yürüten kişiyi ifade eder.

Dayanaklar

Madde 4 - Bu yönetmelik, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi uyarınca ve bu Kanun’un dayanak olduğu yönetmelik, tüzük, genelge ve yönerge hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

İKİNCİ BÖLÜM

Organizasyon Yapısı

Madde 5 - Temizlik İşleri Müdürlüğü, müdüre bağlı aşağıda yazılan birimlerden oluşur.

  1. Koordinatör Birimi
  2. Sevk Ve İdare Birimi

Madde 6 - Müdürlüğün Organizasyon Şeması Aşağıda Verildiği Gibidir :

 

 

SEVK VE İDARE BİRİMİ

SOKAK HAYVANLARI REHABİLİTASYON MERKEZİ

KOORDİNATÖR BİRİMİ

TEMİZLİK İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ


 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Görev, Yetki Ve Sorumluluklar

Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün Görevi

Madde 7 – Temizlik İşleri Müdürlüğü’nün görevleri aşağıda belirtilmiştir:

  1. Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanı tarafından kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
  2. Belediye sınırları içerisindeki evsel katı atıkların toplanmasını sağlamak,
  3. Toplanan evsel atıkların transfer istasyonlarına taşınmasını sağlamak,
  4. İlçemiz sınırlarında bulunan sokak ve meydanların düzenli olarak süpürülerek temizlenmesinin sağlanması,
  5. Çöp toplama ve sokak temizliği çalışmalarının aksamadan yürütülmesi için gerekli tüm tedbirlerin alınması, bu amaca ilişkin plan ve programların belirlenmesi, takip ve kontrolünün sağlanması,
  6. Hastaneler, okullar, pazaryerleri gibi kamu alanlarında çöp toplama çalışmalarının insan ve çevre sağlığını tehlikeye atmadan, en etkili biçimde yürütülmesinin sağlanması için gerekli programlamaları yapmak, denetlemek,
  7. İlçe sınırlarında bulunan çöp konteynerleri ile ilgili tespit çalışmaları yapmak, eksiklikleri gidermek, tamire gerek duyulan konteynerleri tamir etmek için gerekli çalışmaları yapmak (tekerlek, kapak, gövde tamirleri, boya vb.)
  8. Belirli programlar dahilinde çöp konteynerlerini ve çevresini yıkamak, dezenfekte etmek için gerekli çalışmaları yapmak,
  9. Pazaryerlerinin çöplerini toplamak ve daha sonra süpürme ve yıkama işlemleri ile temizlenmesini sağlamak,
  10. Çöp toplama araçlarına alınamayacak büyüklükteki eski ev eşyalarının (koltuk, kanepe, buzdolabı gibi) toplanmasını sağlamak,
  11. Kurban Satış ve Kesim yerlerinde temizlik çalışması ve kireçle dezenfeksiyon yapmak,
  12. Moloz ve hafriyat atıklarının evsel atıklardan ayrı olarak Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri ile beraber müşterek çalışmalarla kaldırılmasını sağlamak,
  13. Ambalaj atıklarının evsel atıklardan ayrı olarak toplanmasını sağlamak,
  14. Yürütülen hizmetler ile ilgili olarak gerek doğrudan ve gerekse Belediye birimleri kanalıyla bildirilen talep ve şikâyetlerin ivedi olarak değerlendirilmesi ve şikâyet sahibinin bilgilendirilmesinin sağlanması,
  15. Yürütülen çalışmalar ve yeni başlayacak uygulamalar hakkında vatandaşlarımızın bilgilendirilmesine yönelik çalışmalar yapmak, ilgili birimlerle yapılacak ortak çalışmalar ile afiş, broşür, el ilanı, duyuru ilanı gibi malzemelerin hazırlatılarak dağıtılmasını sağlamak,
  16. İşçi sağlığı ve iş güvenliği konusunda gerekli önlemleri almak, işyeri hekimlerinin tespitlerinde belirtilen hususlarda çalışmalar yapmak, işçi sağlığı ve işyeri güvenliği konusunda eğitimler verilmesini sağlamak,
  17. 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu kanun kapsamında düzenlenen Yönetmelikler ile 5326 sayılı Kabahatler Kanununun “Çevreyi Kirletme” başlıklı 41. Maddesinde belirtilen fiiller ile ilgili denetim çalışmaları yapmak,
  18. 5393 Sayılı Belediye Kanunu ve diğer ilgili mevzuatlar çerçevesinde Belediye Başkanı’nın verdiği görevleri yapmak.
  19. Başkanlığımız faaliyet alanında olan Kozan Sokak Hayvanları Rehabilitasyon Merkezi çalışmalarını yürütmek ve sokak hayvanlarının rehabilitasyonunu sağlamakla yükümlüdür.

     

Temizlik İşleri Müdürü’nün Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 8 - Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün görevleri aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Müdürlük çalışmalarını yasal mevzuata uygun olarak yürütmek, her türlü yasal mevzuat değişikliklerinde Müdürlük çalışmalarını yeniden düzenlemek ve çalışanların yasal mevzuata ve değişikliklere uyum sağlamasını temin etmek, müdürlüğün görevleri ile ilgili olarak diğer kurumlarla veya kurum içi Müdürlüklerle koordinasyonu sağlamak,
  2. Müdürlük adına yapılacak harcamalarda harcama yetkilisi sıfatıyla gerekli işlemleri yapmak,
  3. Müdürlüğün Görev ve Çalışma Yönetmeliği hazırlık çalışmalarını yürütmek. Müdürlük çalışmalarıyla ilgili gerek duyulduğu takdirde; yönetmelikler ve yönergeler hazırlamak,
  4. Müdürlüğün çalışma programlarını (günlük, haftalık, aylık ve yıllık) hazırlamak ve sürekli güncel halde bulundurmak,
  5. Müdürlüğüne ait taşınırlarla ilgili olarak taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin görevlendirilmesi ve taşınır kayıt işlemlerinin yürütülmesini sağlamak,
  6. Müdürlüğe kayıtlı her türlü taşınır ve taşınmaz malların iyi kullanılmasını ve korunmasını sağlamak,
  7. İş güvenliğinin ilgili yönetmelik ve prosedürlere uygun olarak sağlanması için her türlü önlemi almak, faaliyetlerin denetlenmesini sağlamak,
  8. Stratejik plan ve performans yönetimi kapsamında süreç/personel performanslarının arttırılması için gerekli çalışmaların yapılmasını sağlamak ve hedeflere uygun olarak gerçekleştirilmesini sağlamak,
  9. Müdürlüğün yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasını sağlamak,
  10. Harcama Yetkilisi olarak her yıl iş ve işlemlerin tahsis edilen kaynakların planlanmış amaçlara ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak kullanıldığını, uygulanan iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliği konusunda yeterli güvenceyi sağladığını, kontrol düzenlemelerine ve mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirildiğini, verilen bilgilerin doğruluğunu içeren İç Kontrol Güvence Beyanını düzenlemek ve Birim Faaliyet Raporuna eklemek. Yılda en az bir kez İç Kontrol düzenlemelerini ve İç Kontrol Sisteminin işleyişini değerlendirmeye tabi tutmak,
  11. Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini ve yıllık yatırım programını hazırlamak,
  12. Müdürlüğünde iç kontrolün etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacak düzenlemeleri hazırlamak. Bu amaca uygun olarak müdürlüğüyle ilgili mali işlemlerin süreç akış şemalarını hazırlamak ve üst yöneticinin onayına sunmak,
  13. Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için iş, mal veya hizmetin belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak alındığının veya gerçekleştirildiğinin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanmış ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlenmiş olduğunu kontrol etmek,
  14. Giderlerin gerçekleştirilmesi için; ödeme emri belgesini imzalamak ve net ödeme emri belgesi ile eki belgelerini Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne gönderilerek ilgili muhasebe hesaplarına alınmasını sağlamak,
  15. Müdürlüğün yazışmalarının yazışma kurallarına uygun, süresi içinde ve doğru bir şekilde yapılmasını sağlamak ile 1.derece imza yetkilisi sıfatıyla paraflamak veya imzalamak,
  16. Müdürlüğün iş ve işlemleri ile ilgili araştırma, soruşturma, denetim ve teftişlerde Müdürlüğün çalışmaları hakkında bilgi ve belge vermek, teftiş ve denetim raporlarının gereğinin yapılmasını sağlayarak cevaplandırmak,
  17. Müdürlüğe gelen evrakı incelemek, ilgilisine havale etmek veya havale ettirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak,
  18. Yapılan çalışmalar hakkında Belediye Başkanı veya ilgili Başkan Yardımcısına rapor vermek. Başkanlık Makamından gelen görev ve talimatların yaptırılmasını sağlamak,
  19. Diğer kamu kurum ve kuruluşları ile vatandaşlardan gelen müdürlüğün çalışma alanıyla ilgili talepleri ve şikâyetleri değerlendirmek, süresi içinde gereğinin yapılmasını ve cevaplandırılmasını sağlamak,
  20. Müdürlük çalışanlarının eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek ve ilgili yerlere bildirmek ve Müdürlük personelinin çalışma performanslarını değerlendirmek,
  21. Müdürlüğe yeni gelen veya görev yeri değişen personelin oryantasyon eğitimini sağlamak,
  22. Disiplin Amiri sıfatıyla müdürlük personelinin disiplinle ilgili işlemlerinin yapılmasını sağlamak. Astlarından gelen teklif, talep ve şikâyetleri değerlendirerek gerekli gördüğü hususlarda düzenlemeler ve işlemler yapmak,
  23. Müdürlükteki personelin izin işlemlerinde imza yetkisine sahip olmak,
  24. Yönetimindeki personele görev vermek, yaptıkları işleri denetlemek, gerektiğinde uyarmak, bilgi ve rapor istemek. Çalışanların iş koordinasyonunu ve motivasyonunu sağlamak, birim içi çalışma akışını kontrol etmek.

Madde 9 - Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün yetkileri aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Müdürlüğü; Başkanlık Makamına, Belediyenin diğer müdürlüklerine, müdürlüğün alt birimlerine ve personeline karşı doğrudan;
  2. Belediyenin karar organlarına, kamu kurum ve kuruluşlarına, meslek kuruluşlarına ve gerektiğinde gerçek ve tüzel kişilere karşı ise Başkanlık Makamının izni ve onayıyla, şahsen ya da evrak üzerindeki imzasıyla temsil etmeye,
  3. Personeli, ekipmanı ve müdürlüğün sahip olduğu bilgi ve kaynakları sevk ve idare etmeye,
  4. Bütçe ödeneklerini kullanmaya ve Harcama Talimatı vermeye,
  5. Gerçekleştirme görevlilerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
  6. İhalelerde ihale yetkilisi tarafından onaylanan ihale kararına istinaden sözleşmeyi imzalamaya,
  7. Başkanlık Makamına; yeni alt birimler kurma, alt birimleri ayırma ya da birleştirme alt birimlerin adlarını ve fonksiyonlarını değiştirme konusunu teklif etmeye,
  8. İdari ve teknik konularda talimatlar vermeye, araştırma ve inceleme yapmaya ve yaptırmaya,
  9. Performans ölçümü ve istatistiki çalışma yapmaya ve yaptırmaya,
  10. İş ve işlemleri kontrol etmeye ve denetlemeye, iş ve işlemlerle ilgili her türlü bilgi ve belgeyi istemeye,
  11. Çalışma gurupları oluşturmaya, görevlendirmeler yapmaya,
  12. Taşınır mal kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemeye ve görevlendirmeye,
  13. Görevlerini yerine getirmeyen ve talimatlara uymayan personel hakkında disiplin sürecini başlatmaya,
  14. Toplantı düzenlemeye ve toplantıyı yönetmeye,
  15. Gerekli gördüğü konularda Hukuk İşleri Müdürlüğü’nden başkan onayıyla görüş sormaya,
  16. İşlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğu önlemek için yasal her türlü tedbiri almaya yetkilidir.

Madde 10 - Müdürlük bünyesinde görev yapan müdürün sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir.

Müdürlüğün ve müdür olarak görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygun olarak yürütülmesinde;

  1. Belediye Başkanına ve bağlı bulunduğu Başkan Yardımcısına,
  2. Başkanın bilgisi dahilinde Belediye Meclisinin ilgili ihtisas komisyonlarına,
  3. Gerektiğinde Belediye Encümenine,
  4. Kolektif çalışma gerektiren konularda; çalışmanın öznesi durumundaki müdürlüklere veya müdürlere ya da kurullara karşı sorumludurlar.

Müdürlüğün ve müdür olarak kendilerinin görev alanlarına giren konulardaki iş ve işlemlerin hukuka ve belediye mevzuatına uygunluğunun denetlenmesi sürecinde, Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla;

  1. Sayıştay’a,
  2. İlgili Bakanlıkların Denetim Organlarına,
  3. Belediye Meclisinin Denetim Komisyonuna,
  4. İç Denetim organlarına, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.

Başkanlık Makamını bilgilendirmek kaydıyla; adli ya da idari inceleme ve soruşturma aşamasında, adli ya da idari inceleme ve soruşturmayı yürüten organlara gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz olarak ulaştırmakla sorumludurlar.

Birim Sorumlularının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Madde 11 - Birim sorumlularının görev, yetki ve sorumlulukları aşağıda belirtildiği gibidir:

  1. Kendine verilen işleri, ilgili yasa ve yönetmeliklere uygun olarak yürütüp, süresinde bitirilmesini sağlamak,
  2. Müdürlüğe bağlı tüm elemanların yasalar doğrultusunda çalışmalarını izlemek denetlemek ve çalışmaları koordine etmek,
  3. Resmi kurum ve kuruluşlar ile Belediyenin Müdürlükleri arasında iletişim ve koordinasyonu sağlamak üzere resmi yazışmalara imza atmak,
  4. Birimine gelen dilekçe veya evrakı ilgili personele havale etmek,
  5. Elemanlarının meslek ve yetenekleri doğrultusunda görev dağılımını yapmak,
  6. Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbirler almak, uygulama birliğini sağlayarak elemanlar arasındaki teknik görüş farklılığından doğan anlaşmazlıkları gidermek,
  7. Personelin Görevlerini gereği gibi yerine getirmesinden ve yetkilerini zamanında ve gereğince kullanılmasından Müdüre karşı sorumludur.

Koordinasyon Birimi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 12 – Koordinasyon birimi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  1. Müdürlüğe gelen evrakların ilgili personele iletilmesinin sağlanması,
  2. Müdürlük personelinin hazırlamış olduğu evrakların onay işlemlerinin takip edilmesi, giden evrakların kaydedilerek ilgili yerlere gönderilmesi,
  3. Gelen/Giden evrakların arşivlenmesinin sağlanması,
  4. Müdürlüğün ihtiyacı olan malzeme ihtiyaçlarının belirlenerek gerekli talebin yapılması, malzemelerin depolanması ve gerektiği zamanlarda ihtiyaç sahiplerine temin edilmesi,
  5. Müdürlük arşivinin düzen ve tertibinin sağlanması, genel arşiv ile koordinasyonun sağlanması,
  6. Müdürlük personelinin mesai olurları, puantaj hazırlanması ve ilgili Müdürlüğe iletilmesi,
  7. Birim kapsamında yapılan tüm çalışmaların, yürürlükteki kanunlar ve teknik esaslar çerçevesinde gerçekleştirilmesi ile ilgili üst yöneticiye bilgi vermek,
  8. Müdürlüğe ihale kanununa göre alımı yapılan tüm Tüketim malzemelerine Taşınır Mal Yönetmeliğine göre Taşınır İşlem Fişi düzenlemek, (T.M.Y. Örnek No:5)
  9. Girişi yapılan tüketim malzemelerinin Harcama birimlerine Taşınır İşlem Fişi ile çıkışının yapılmasını sağlamak, (T.M.Y. Örnek No:5)
  10. Avans işlemlerinde alınan malzemelerin Taşınır İşlem Fişi ile kayıtlara alınmasını sağlamak, (T.M.Y. Örnek No:5)
  11. Alımı yapılan Dayanıklı Taşınırlara (Demirbaş) Taşınır Mal Yönetmeliğine göre Taşınır İşlem Fişi düzenlemek, (T.M.Y. Örnek No:5)
  12. Dayanıklı Taşınırları Zimmet Fişi ile alımı yapılan Harcama Birimine teslim etmek, (T.M.Y. Örnek No:6/A)
  13. Dayanıklı taşınırlara Sicil No’sunu gösterir Barkod yapıştırmak,
  14. 4734 sayılı kanunun 22/d maddesine göre alımı yapılan Mal, Yapım, Hizmet işleri için Muayene raporunu hazırlamak ve muayene komisyonunca imzalanmasını sağlamak,
  15. İşlemleri tamamlanan dosyaların kontrolünü yapıp ödeme yazısı ile Mali Hizm. Md.üne gönderilmesini sağlamak,
  16. Dayanıklı Taşınırların (Demirbaşların) takibini yapmak,
  17. Dayanıklı Taşınır (Demirbaş) listelerini hazırlamak, odalara asılmasını ve güncelliğinin sağlanmasını kontrol etmek,
  18. Eskimiş ve kullanım ömrü dolmuş Dayanıklı Taşınırların (Demirbaş) düşülmesini sağlamak,
  19. Harcama Birimi adına her yıl Sayım Tutanağının (Örnek No:12), Taşınır Sayım Döküm Cetvellerinin (Örnek No:13), Taşınır Yönetim Hesap Cetvellerinin (Örnek No:14) hazırlamasını ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne gönderilmesini sağlamak,
  20. Her türlü genelge, tebliğ, Yönetmelik ve başkanlık emirlerini ilgili personel, birimlere duyurmak,
  21. Müdürlüğü ilgilendiren konularda CİMER, Bilgi Edinme vb. birimlerden gelen yazıların cevaplanmasını sağlamak.
  22. Müdürlük emrinde hizmet alımı dosyaları kapsamında çalıştırılan personeller ile ilgili imza föylerini hazırlamak, takibini yapmak ve zamanında ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
  23. Temizlik işleri personelinin özlük ve sosyal hakları ile ilgili işlemleri yürütmek,
  24. İşlemler ile ilgili mevzuata hakim olmak, tüm işlemleri ilgili mevzuat gereğince yürütmek,
  25. Hasta sevk, tedavi raporları, iş kazaları vb. ilgili işlemleri takip etmek.

Sevk Ve İdare Birimi Personelinin Görev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 15 - Temizlik İşleri Sevk Ve İdare Birimi personelinin görev, yetki ve sorumlulukları aşağıdaki gibidir:

  1. Temizlik hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili olarak işçi sevk ve idaresini sağlamak,
  2. Çöp toplama, süpürme ve temizlik faaliyetlerinin etkin şekilde yürütülmesi için gerekli organizasyonları yapmak, bunun için gerekli alt kontrollük birimlerini oluşturmak,
  3. Personel Puantörlüğünün vermiş olduğu (vasıflı şoför ve operatör personel haricindeki tüm statüdeki personellerin) tüm personelin günlük imza föylerinin takibini yapmak.
  4. Personelin mesai saatlerine uygun olarak istenen görevleri yerine getirmesi ile ilgili kontrolleri yapmak,
  5. Sahada çöp toplama ve temizlik hizmetlerinin yürütülmesi sırasında gerekli kontrollerin yapılmasını sağlamak, aksaklıklar varsa tespit etmek ve çözüm için program yapmak,
  6. Personellerin İş Güvenliği Talimatlarına uygun olarak çalışıp çalışmadığını denetlemek,
  7. Personel güvenliği ile ilgili gerekli tüm emniyet tedbirlerini almak, aldırmak ve takip etmek,
  8. Her statüdeki tüm personelin mevsimsel olarak iş kıyafetleri ve koruyucu malzemelerini kullanmasını denetlemek,
  9. Tüm personelin çalışmalarını yürütürken vatandaşlara ve çevreye karşı saygılı bir tutum içerisinde özenli çalışmalarını sağlamak,
  10. Çalışma sırasında tespit ettiği tüm sorun ve aksamalar ile iş güvenliği ve emniyet tedbirleri açısından gördüğü aksamaları amirlerine iletmek.
  11. 2872 sayılı Çevre Kanunu ve bu kanun kapsamında düzenlenen Yönetmelikler ile 5326 sayılı Kabahatler Kanunun “Çevreyi Kirletme” başlığı altında 41. Maddede belirtilen fiiller ile temizlik faaliyetlerine aykırı davrananlar hakkında Zabıta Müdürlüğü ile ortak çalışma yaparak işlem yapmak,
  12. Temizlik hizmetleri ile ilgili olarak gelen gerek sözlü gerekse yazılı şikâyet ve taleplerin değerlendirilmesini sağlamak.
  13. Hizmet alımı yoluyla çalıştırılan araçların sözleşme ve şartname hükümlerine göre uygun olup olmadıklarını kontrol etmek,
  14. Temizlik hizmetlerinde kullanılmakta olan çöp toplama, yol süpürme, moloz kaldırma ve diğer tüm araçları sevk ve idare etmek,
  15. Arızalı araçların yerine varsa, yedek araçların hizmete girmesini sağlamak, yoksa aracın çalışmadığı ile alakalı tutanak tutmak ve yüklenici ile birlikte imza altına almak,
  16. Şoför personellerin trafik kurallarına uymalarını sağlamak, uymayanlar hakkında gerekli işlemleri yürütmek,
  17. Araçların ilgili mevzuatlarda öngörülen yasal yükümlülüklerini sağladıklarını kontrol etmek,
  18. Araçların temizliğinin kontrolünü yapmak, çöp araçlarının mesai bitiminde yıkanmasını sağlamak,
  19. Tuvalet araçlarının temizliğinden ve içerisine konulan malzemelerin (sabun, tuvalet kâğıdı, havlu peçete, tuvalet fırçası vb.) kontrolünü yapmak ve eksikleri gidermek,
  20. Herhangi bir arıza durumunda amirlerini bilgilendirmek ve arızanın giderilmesini sağlamak,

Kozan Sokak Hayvanları Rehabilitasyon MerkeziGörev, Yetki Ve Sorumlulukları

Madde 16 –

a) Sokak Hayvanlarını; 5199 sayılı Hayvanları Koruma Kanunu ve ilgili Yönetmelik çerçevesinde toplamak, bakım, aşı, tedavi ve kısırlaştırmaları yapılıp, alındığı ortama geri bırakmak, hamile, yavrulu, yaralı, hasta, saldırgan ve yaşlı olan hayvanların barınağımızda muhafaza edilmesini sağlamak.

b) Günümüz koşullarına uygun, insancıl ve modern yakalama, toplama ve gözlem sistemlerini geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.

c) Bakımevine gelen hayvanları kayıt altına alarak ırk, yaş, mizaç ve boylarına göre kafeslere yerleştirilmesini sağlamak, bu hayvanların aşılama, kısırlaştırma tedavisi, sahiplendirme ve doğaya bırakma işlemlerinin yapılmasını sağlamak.

ç) Tesis genelinde düzen ve temizliğin kontrolünü yapmak. Klinik ve tedavi ünitelerinin temizlik ve dezenfeksiyonunun takibini yapmak.

d) Bakımevi ve rehabilitasyon merkezinde bulunan sahipsiz hayvanların sahiplendirilmesi ile ilgili çalışmalar yapmak.

e) Sokakta yaşama şansı bulunmayan, güçten düşmüş ve engelli hayvanlar bakımevinde barındırmak, tedavi ve bakımlarını sağlamak.

f) Başta kuduz olmak üzere zoonoz (hayvanlardan insanlara bulaşan çeşitli hastalıklar) ve salgın hayvan hastalıklarının insanlara bulaşmasını önlemek için gerekli tedbirleri almak.

g) Isırma ve temas vakalarında, kuduz hastalığı yönetmeliği doğrultusunda müşahade işlemlerini yapmak.

ğ) Ölen hayvan bertarafı konusunda kanun ve yönetmelikler çerçevesinde işlem yapmak.

h) Verilen hizmetlerde verimlilik ve bir örneklilik için diğer Kamu Kurum ve Kuruluşları ve Sivil Toplum Kuruluşlarıyla işbirliği halinde çalışmak.

ı) Okullarda çocuklara hayvan sevgisini aşılamak için hayvan bakımı ve hayvan sevgisi konulu bilgilendirme çalışmaları yapmak.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

DenetimveDisiplinHükümleri

Müdürlük içi denetim

Madde 17 - (1) Personel en yakın amirinden başlayarak denetime tabi tutulur.

a) Temizlik İşleri Müdürü, Müdürlüğün tüm personelini her zaman gerek gördüğünde denetlemek ve ilgilileri yönlendirmek yetkisine sahiptir.

b) Temizlik İşleri Müdürü, 1.DisiplinAmiriolarakdisiplinmevzuatıdoğrultusundaişlemleriyürütür.

Disiplin cezaları

Madde 18 - (1) Temizlik İşleri Müdürlüğünün tüm personeli ile ilgili disiplin işlemleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun, 4857 sayılı İş Kanunu ve Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine ve yürürlükteki ilgili diğer mevzuata tabidir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Son Hükümler

Madde 19 - Bu yönetmelikte konu edilmeyen durumlar karşısında 5393 sayılı Belediye Kanunu hükümleri ile Başkanlık Genelgeleri göz önüne alınarak işlem yapılır.

Yürürlük

Madde 20 - BuYönetmelikhükümleri;5393sayılıBelediyeKanunu’nun18incimaddesinin birinci fıkrasının (m)  bendi gereği Kozan Belediye Meclisi’nin kabulü ve mülki amire gönderilmesiyle yürürlüğegirer.

Madde 21- Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesi ile birlikte önceki yönetmelik yürürlükten kalkar.

Yürütme

Madde 22 - Bu yönetmelik hükümleri Kozan Belediye Başkanı tarafından yürütülür.